Бисер Лазаров, Старши мениджър продажби

Бисер е част от екипа на ЕПРЕУ от септември 2015 г. През годините натрупва експертиза на различни нива, а от януари 2022 г. заема позицията Старши мениджър продажби, като обслужва топ ключови клиенти на компанията в регион Варна и Шумен. 

Кои са най-удовлетворяващите моменти при изпълнение на ежедневните ми отговорности?

Индивидуалните срещи с най-различни клиенти ми предоставиха възможност да се запозная с изключително разнородни бизнеси в региони Варна, Добрич, Шумен. Успях да добия увереност да предлагам и продавам услугите на ЕПРЕУ. За мое щастие, в екипите, част от които съм бил до момента, винаги съм работил с изключителни колеги, с чиято помощ съм бил въвеждан с лекота в динамичната материя на Енергетиката. Допадат ми срещите с успели хора и запознаването в детайли с различни бизнеси. Всеки ден, всяка среща е непредсказуема, интересна и вдъхновяваща. Особено вълнуващо е успешното приключване на трудни преговори – моментът, в който постигнатият резултат осмисля усилията и трудностите, е уникален.

Какви са предизвикателствата в ежедневната работа?

Това са най-вече удовлетвореността и доверието в мен на поверените ми клиенти; ежедневните предизвикателства и агресивната конкуренция; законовите промени и регулации. При възникнали специфични казуси и нужда от съвет, винаги имам подкрепата на регионалния ни мениджър, на търговския директор, както и на целия ни екип.

Какво отличава клиентите на ЕНЕРГО-ПРО Енергийни услуги?

Всеки клиент е индивидуален, различен, интересен. Няма как да се поставят под общ знаменател или да се каже, че след като се работи в даден регион, е ясно какви предизвикателства биха възникнали. Интересни и пъстри са както като сфери на дейност, ниво на бизнес общуване, така и като мащаб, изисквания и заложени цели.

Какво е да си професионалист в търговско дружество с утвърдени позиции в сферата на енергетиката?

За мен професионалистът трябва да е комплексен, както и непрекъснато да се развива. Трябва да е подготвен за всеки проект и предизвикателство. Аз лично се старая никога да не стоя на едно място – буквално и преносно. Вярвам, че това е ключът към успеха.

Радослав Палчев, Старши мениджър продажби

Радослав работи в компанията от осем години. Преминава през процеса на либерализация на пазара на електроенергия, и благодарение на ЕНЕРГО-ПРО се изгражда като професионалист в сферата на енергетиката и енергийните пазари.

Кои са най-удовлетворяващите моменти при изпълнение на ежедневните ми отговорности?

Много са. Усмивката на клиента, изпратена на SMS, “Браво” – написано от ръководител в имейл, споделената благодарност към и от колега, с когото заедно сме имали поставена задача, вътрешното удовлетворение, че си изпълнил всичко и посрещаш утрешните отговорности на чисто.

Какви са предизвикателствата в ежедневната работа?

Предизвикателствата са безброй и винаги има нещо ново. Това е чарът на нашата работа. Лично за мен, най-голямото предизвикателство е да успявам да се справям с всичко, което имам като задача. Непримирим съм и често „вадя душата с памук“ на колеги от различни дирекции, за да получа нужното от тях съдействие и да преминем успешно всяко предизвикателство.

Какво отличава клиентите на ЕНЕРГО-ПРО Енергийни услуги?

Те са специални! Имаме методи на комуникация, чрез които се стремим да бъдат и да се чувстват специални. Запознаваме ги с пазарните нива, и често – където знанията и професионализмът ни позволяват – им даваме съвет или прогнозни очаквания в определени ситуации. Чрез нас те имат възможността да работят с компания, която спазва всички Европейски норми и етични правила. Всички услуги, свързани с енергийния сектор (Доставка на електроенергия, Енергийно обследване, Поддръжка на фотоволтаик, Изграждане на фотоволтаик, Гаранции за произход и др.), от които може да се възползват, са на едно телефонно обаждане разстояние. Всичко това ги прави специални и улеснява техните предизвикателства.

Какво е да си професионалист в търговско дружество с утвърдени позиции в сферата на енергетиката?

Имаш привилегията да се учиш от най-добрите в сферата. Има кого да попиташ, ако не си запознат с определено понятие или тема. Политиката на нашето дружество е да даваме компетентни и правилни решения на клиента. За да си професионалист, трябва да бъдеш много гъвкав и да имаш богат набор от знания. Не мисля, че това е постижимо, без да имаш зад гърба си търговско дружество с утвърдени позиции в сферата на енергетиката.

Илияна Пройнова, Регионален мениджър продажби

Илияна работи в компанията от 2013-та година. Стартира работата си в ЕНЕРГО-ПРО Енергийни услуги като Мениджър продажби на регионални клиенти.

Кои са най-удовлетворяващите моменти при изпълнение на ежедневните ми отговорности?

Най-удовлетворяващите моменти са тези, в които осъзнаваш, че доверието, което си съумял да изградиш в клиентските взаимоотношения, е не само основа, но същевременно и трамплин за надграждането им и взаимното развитие. В крайна сметка, зад всеки клиент стои човек със своите очаквания, изисквания, настроение и предпочитания. Да откриеш подходящи решения и продукти както за най-изискващия клиент, така и за най-непретенциозния, е една от най-удовлетворяващите цели в работата ми.

Опитът ми с клиенти в малкия и среден бизнес, както и всички професионалисти, с които имам невероятната възможност да работя и днес, безспорно обогати търговските ми умения. Същевременно желанието ми да създавам дългосрочни партньорства с клиентите ни ме награди с възможността да поема обслужването на част от големите корпоративни партньори на ЕНЕРГО-ПРО Енергийни услуги като Мениджър продажби на ключови клиенти, а впоследствие и като Старши мениджър продажби. Неусетно и за мен самата морето на енергийния бизнес ме повлече в такова течение, че е нямало и ден, в който да не чувствам, че раста не само като професионалист, но и като човек. Вече трета година отговарям за част от най-добрите търговци в енергийния сектор, които обслужват топ бизнес клиентите на България. Непрестанното желание на компанията да развива добавена стойност на бизнес взаимоотношенията със своите партньори ме кара да се чувствам удовлетворена и на точното място вече повече от 10 години.

Какви са предизвикателствата в ежедневната работа?

Като едно от най-сериозните предизвикателства в ежедневната ни работа определям умението да продължаваме да изненадваме приятно клиентите си, като се грижим не само за тяхното професионално и качествено обслужване, но и като надскачаме изискванията и очакванията им. Да прочетеш мислите на клиента си, преди той да ги е създал, е висш пилотаж и колкото и да е нескромно, смятам, че търговските ни екипи го владеят именно благодарение на професионализма си и визията на компанията за клиента като най-важен катализатор на бизнес развитие.

Какво отличава клиентите на ЕНЕРГО-ПРО Енергийни услуги?

В годините на развитие на свободния пазар в България нашите опитни търговци системно подпомагаха развитието на по-задълбочени познания за енергийния сектор от страна на самите клиенти. Желанието ни да утвърждаваме и надграждаме клиентската удовлетвореност ни провокира и днес непрестанно да обясняваме на клиентите си енергийните пазарни механизми, нормативните промени и комплексните пазарни фактори, които променят поведението на пазарните участници – както търговци, така и клиенти. В тази връзка съм дълбоко убедена, че това, което отличава клиентите на ЕНЕРГО-ПРО, е високото ниво на тяхната информираност.

Какво е да си професионалист в търговско дружество с утвърдени позиции в сферата на енергетиката?

Истината е, че да имаш възможността да се развиваш в компания като ЕНЕРГО-ПРО Енергийни услуги и да работиш с най-добрите от най-добрите не е просто късмет, а резултат на много упорита и системна работа. Факт, че когато тази работа постоянно те провокира не само да „продаваш“ енергия, но и да се зареждаш с лична енергия за нови предизвикателства, тя се превръща в много повече от обикновена работа. Приемам професионалния си опит в ЕНЕРГО-ПРО Енергийни услуги като естествена симбиоза от удовлетворяваща професионална реализация и личностно развитие. Благодарна съм, че имам възможността да работя с екип от такива блестящи професионалисти, както съм благодарна, че взаимно с нашите клиенти порастваме не само като партньори, но и като хора.

Христо Христов, Старши мениджър продажби

Христо работи в компанията от 8 години. Натрупва голям опит в процеса на либерализация на пазара за стопански клиенти. В продължение на 4 години, развива агентска мрежа от търговци на граждански договор за директни продажби, D2D (врата до врата), в различни градове.

Кои са най-удовлетворяващите моменти при изпълнение на ежедневните ми отговорности?

В директните продажби най-удовлетворяващ е моментът, когато се прибереш в офиса в края на работния ден и отчетеш реализираните през деня сделки. Има един друг момент, когато обучаваш даден служител, започнал от нулата, а във времето той се реализира успешно. Това е различен вид усещане за професионализъм и пълноценно свършена работа.

Какви са предизвикателствата в ежедневната работа?

Най-голямото предизвикателство е мотивацията. За мен тя е ключова във всяко едно направление. От ставането сутрин, поддържането на добър външен вид, позитивната нагласа, ежедневието с колегите, срещите с клиентите – това, случвайки се всеки ден, е отличителна черта и ангажираност.

Какво отличава клиентите на ЕНЕРГО-ПРО Енергийни услуги?

Отличава ги дългосрочното мислене, погледът напред, в перспектива. Те също така имат нужното търпение и са хора с устойчиви бизнеси. Гледат на нас като на партньор и това отваря нови възможности за взаимодействие.

Какво е да си професионалист в търговско дружество с утвърдени позиции в сферата на енергетиката?

Това е отговорност, но също така е стандарт, който се стремиш да надграждаш в знанията, комуникацията и поведението си във и извън рамките на компанията. Очакванията на мениджмънта, на колегите и на клиентите към мен са високи. Затова професионалното усъвършенстване в работните процеси и развитието в междуличностните отношения са основополагащи.